Now Reading
In 4 stappen eenvoudig belastingaangifte invullen

In 4 stappen eenvoudig belastingaangifte invullen

Kijkt u er ook weer tegenop om de belastingpapieren in te vullen? U zult niet de enige zijn die dit probleem heeft, maar geen zorgen ik help u er doorheen. Er zijn 4 stappen die het invullen een stuk makkelijker maakt. Heeft u de belastingaangifte van andere jaren nog niet in gevuld? U kunt nog belastingaangifte doen van 5 jaar geleden. Dus vul alles in een keer goed in.

Stap 1: Wat heeft u nodig?

Het makkelijkste is om alle gegevens eerst te verzamelen voordat u belastingaangifte gaat doen. U zult net zien dat u bezig bent maar dat u toch wat gegevens mist. Dit is zonde van de tijd en u moet dan alles opnieuw invullen. Wat heeft u nodig?

  • Burgerservicenummer (BSN) ook van uw partner en kinderen
  • Rekeningnummer
  • DigiD van u en uw partner
  • Jaaropgaaf 2019 (of anders salarisstroken)
  • Ontvangen partneralimentatie
  • Jaaroverzicht 2019 van uw betaalrekening
  • Jaaroverzicht 2019 van uw spaarrekening
  • Jaaroverzicht 2019 van uw beleggingen
  • WOZ-waarde van uw huis
  • Jaaropgaaf hypotheek
  • Notarisrekening bij kopen of verkopen van uw woning

Het kan zijn dat niet alles voor u van toepassing is, maar het is goed om alles even door te lopen.

Stap 2: Inloggen en beginnen

Nu u alle gegeven verzameld heeft is het tijd om in te loggen. Dit kunt u doen door in te loggen bij Mijn Belastingdienst. Heeft u geen bijzonderheden dit jaar kunt u in sommige gevallen ook aangifte doen via de app. Houdt uw digiD bij de hand deze heeft u natuurlijk al nodig bij het inloggen.

Stap 3: Controleren

Alles wat de belastingdienst al over u weet is al ingevuld. Het is aan u de taak om dit na te lopen en te kijken of deze informatie nog wel klopt. Wellicht ontbreekt er nog iets of is er een verandering geweest. Pas deze gegevens aan of vul dit in om zo de belastingaangifte kloppend te maken. Bent u bij stap 1 nou toch iets vergeten, u kunt de belasting aangifte ook opslaan tot waar u gebleven bent. Als u de juiste gegevens heeft kunt u dan op het zelfde punt weer verder gaan, zo hoeft u niet nog een keer langs de zelfde stappen te gaan.

Stap 4: Ondertekenen en afwachten

Als u alles goed heeft ingevuld is het tijd om alles te ondertekenen, hiervoor heeft u wederom uw digiD nodig. U krijgt ook altijd een ontvangstbevestiging. Zo weet u zeker dat alles goed gegaan is. Heeft u al voor 1 april aangifte gedaan krijgt u altijd voor 1 juli bericht. Dit kan zijn via mijn belastingdienst, maar anders zult u kort daarna ook een blauwe envelop ontvangen. In de meeste gevallen zult u binnen ongeveer 3 maanden bericht ontvangen.

Deze 4 stappen kunnen het een stuk makkelijker maken om uw belastingaangifte in te vullen.

Scroll To Top