Morgen is het weer Moederdag. Waar veel mensen dat net als Valentijnsdag een ‘commercieel gedoe’ vinden zijn er ook veel moeders die zelf betrokken zijn bij de aanschaf van het cadeau.
Dit is gebleken uit een onderzoek van Direct Research in opdracht van Wehkamp.nl. Een vijfde van de moeders kiest haar eigen cadeau uit en tien procent koop het product ook nog zelf.
De voorkeur gaat bij 80 procent naar de moeders naar een persoonlijke cadeau. Meer dan de helft geeft dan ook aan geen bepaalde voorkeur te hebben voor het cadeau, zolang het maar persoonlijk is.
Mannen vinden het veelal lastig elk jaar weer wat nieuws te bedenken. Zij stellen het kopen van het cadeau dan vaak ook uit tot een dag van te voren. En mannen we weten: vrouwen zijn altijd gek op cadeaus. Twintig procent van de mannen geeft aan dat hun vrouw toch redelijk teleurgesteld is als zij geen cadeau krijgt op Moederdag, ondanks dat ze heeft aangegeven geen cadeautjes te hoeven.
Wil je als moeder echt wat leuks doen voor Moederdag? Ga er lekker een dagje op uit met het hele gezin.