Now Reading
Bijna een derde van de mannen gebruikt smoes om niet te hoeven shoppen

Bijna een derde van de mannen gebruikt smoes om niet te hoeven shoppen

Onderzoek DreZZd: vooral mannen en jongeren proberen met excuus onder winkelen uit te komen

Bijna een derde van de Nederlandse mannen probeert met een smoes of excuus onder het winkelen uit komen. Dat blijkt uit onderzoek van webshop DreZZd. Winkelen is nog steeds meer een ‘vrouwending’: slechts 9% van de Nederlandse vrouwen zegt elke mogelijke uitvlucht aan te grijpen om niet winkel in en winkel uit te hoeven.

Opvallend: vooral jongeren doen hun best om niet te hoeven shoppen. In de leeftijdscategorie 18-24 jarigen doet 30% z’n best om niet te hoeven winkelen. Ruim een kwart (27%) van de 25-34-jarigen zegt dit weleens te doen. In de leeftijdscategorie 35-44 jaar is dat gedaald naar 20% en van de 55-plussers zegt nog maar 11% dit te herkennen.

Winkelen minst populair in Flevoland
Winkelen is het minst populair bij inwoners van Flevoland: een kwart van hen gebruikt af en toe een smoes om niet te hoeven winkelen. In Zeeland gebeurt dat maar in 14% van de gevallen.

Online shoppen steeds populairder
“Winkelen is dus niet bepaald bij iedereen een favoriete tijdsbesteding”, verklaart Yvette Noorlander (directeur www.DreZZd.com) de uitkomsten van het onderzoek. Vooral mannen hebben een hekel aan winkelen en al helemaal aan het passen van kleding. “Niet voor niets zie je dat online shoppen steeds populairder wordt en dat Nederlanders steeds meer tijd en geld besteden aan deze vorm van winkelen. Wij spelen daar op in met onze online shop gespecialiseerd in zelf te ontwerpen van maatwerk overhemden en blouses. De man hoeft niet meer de stad in, maar kan thuis op elk gewenst moment zelf een ontwerp naar keuze maken en dat meteen bestellen. En als zijn maat eenmaal ingevoerd is dan kan hij de volgende keer zo weer bestellen en past het overhemd altijd. Dus een ideaal alternatief voor het fysieke winkelen’’.

Scroll To Top