Vanavond gaat de UEFA EURO 2016 officieel van start in Frankrijk. Tijdens de 51 voetbalwedstrijden spelen 51 kinderen, die speciaal door Kia zijn geselecteerd, een belangrijke rol. Deze kanjers hebben de belangrijke taak gekregen om de officiële wedstrijdbal aan de scheidsrechter te overhandigen, zodat de wedstrijd officieel kan beginnen.
De kinderen in de leeftijdscategorie 10-14 werden geselecteerd via; ‘Carry your Dream’, een omvangrijke social media campagne in de deelnemende Europese landen, met een bereik van meer dan 100 miljoen mensen wereldwijd. De video van de campagne is te zien via youtube.com.
Amateurvoetbaltoernooi
Dit jaar organiseert Kia na een korte afwezigheid wederom het populaire ‘Champ into the Arena’ 5 tegen 5 amateurvoetbaltoernooi. Sinds april hebben in totaal 1.600 teams en zo’n 9.600 spelers uit 16 landen wereldwijd aan het toernooi deelgenomen. Slechts 16 teams (één uit elk land) hebben het tot de finale geschopt, die op 1 juli aanstaande tijdens het EK Voetbal in Frankrijk plaatsvindt.
447 EK-Kia’s
Als officieel sponsor van het vierjaarlijkse toernooi zet Kia tevens een wagenpark van 447 auto’s in om de nationale voetbalteams, scheidsrechters, officials, afgevaardigden en VIP’s tijdens het EK te vervoeren. Bovendien heeft Kia een speciaal ‘Kia Roadside Assistance Team’ in het leven geroepen om optimale veiligheid en comfort voor alle chauffeurs en passagiers te waarborgen.