Net als miljoenen andere mensen heeft u waarschijnlijk ook een LinkedIn profiel. Maar is uw profiel nog wel up-to-date? Kunnen potentiële klanten of werkgevers in een oogopslag zien wie u bent en wat uw toegevoegde waarde is? Graag delen wij deze 7 stappen om ute helpen uw LinkedIn profiel te professionaliseren
Profielfoto: De profielfoto is het eerste wat iemand van u ziet. Realiseer daarom goed hoe belangrijk het is om een goede foto te maken. Denk in ieder geval aan een rustige achtergrond, een goede kwaliteit en een toegankelijke uitstraling
Headline: Dit is de plaats waar u uzelf in één zit moet verkopen! Kies daarom voor een korte omschrijving waarmee u uzelf duidelijk positioneert en uw toegevoegde waarde direct zichtbaar is. Vertel waar u voor staat en wat uw sterke punten zijn.
Samenvatting: Bij de samenvatting kunt u dieper ingaan op de headline. Op deze plaats kunt u uzelf profileren, een belofte doen, uw ervaringen en bereikte doelen delen en uw onderscheidende punten benoemen. Maar een samenvatting moet natuurlijk ook aanspreken, schrijf daarom de samenvatting op een leuke en toegankelijke manier die niet te zakelijk is.
Vaardigheden: Om mensen inzicht te geven in uw talenten kunt u bij vaardigheden alles aanvinken wat u kan. Laat andere mensen uw vaardigheden bevestigen om het extra kracht te geven
Aanbevelingen: Heeft u een goede samenwerking met iemand gehad, vraag diegene dan om een aanbeveling te schrijven.
Diploma’s en certificaten: Ondanks dat werkervaring het belangrijkste is, zijn diploma’s en certificaten ook belangrijk. Benoem alle behaalde diploma’s en certificaten. Het staat ook goed om regelmatig een certificaat toe te voegen, dit kunnen bijvoorbeeld korte cursussen/workshops zijn of een BHV cursus zijn.
Wees actief: Bent u actief op Facebook? Wees zeker ook zo actief op LinkedIn. Door actief te zijn stijgt het bereik van uw pagina enorm. U bereikt op deze manier veel meer potentiële klanten en werkgevers.